HTML

Linkblog

Hétvége Frankóniában

2009.05.18. 00:42 Klemm

Megérkeztünk szerencsésen körülbelül este hat és hét között Gerolzhofenbe. Az ünneplő tömeg a gimnázium előtt várta a vendégsereget.

Rövid bevezető után az intézmény igazgatója, Tebbe úr mindenkinek névre szólóan átnyújtotta az információs csomagot, valamint összeismertette a vendégeket a vendéglátókkal, egészen pontosan azokat, akik még nem ismerték egymást.

Ezután mindenki felkerekedett a vendéglátó családjával hazafelé. Mivel Gerolzhofen sok kisebb községből is áll, valamint nem minden vendéglátó diák családja gerolzhofeni, sokunk pár kilométerre lakik a központtól. Ezt tudtuk már, de nyilván érdekes dolgok adódhatnak belőle.

Mindenki kapott egy névre szóló borítékot, melyben két ingyenes, 2 és fél órára szóló strandbelépő is helyet kapott. Ezeket elvileg hétfő délután fogjuk felhasználni, miután látogatást tettünk a gimnáziumban és a polgármesteri hivatalban. Remélhetőleg jó idő lesz, én legalábbis bízom benne.

Vannak egyébként egyéb információs anyagok, térképek meg további kincsek is a mappákban.

A vasárnapot mindenki a vendéglátó családjával töltötte, remélhetőleg jól érezték magukat.

Magam is kirándulni indultam kedves vendéglátóim jóvoltából; Schweinfurt és Bamberg látnivalóit csodáltuk meg kicsit, beleértve egy igen komoly képtárat (Georg Schäfer Museum, Schweinfurt) és Bamberg csodálatos belvárosát, valamint püspöki rezidenciáját templomostul, rózsakertestül.

Bamberg egy részét Kis-Velencének is nevezik, a Regnitz folyó egyik ágának partján levő romantikus épületei és rakpartja miatt. Megkímélték a viágháborús bombázások, emiatt nincs nagyon teleépítve modern kőkocka jellegű épületekkel. Nagyon szimpatikus hely, viszont igen sok turista által megszállva. Voltak magyarok is, sokan, nem csak én.

Holnap tehát Gerolzhofen gimnáziumában kezdünk egy kis óralátogatással reggel nyolckor. Ezután háromnegyed tíztől városnéző séta, ami a piactéri kútnál (Marktplatzbrunnen) kezdődik. 11:30-kor a város polgármesternője köszönt bennünket a tanácsházán, majd visszamegyünk a gimnáziumba, mindenki a vendéglátó gyerekkel.

Délben mindenki ebédel, vagy otthon, vagy az iskola menzáján. Délután pedig a Geomaris strandra megyünk, reméljük, jó lesz az idő. Amúgy ha nem lesz annyira, akkor is be lehet menni, hisz nagy része fedett, és télen-nyáron használható.

Minden kedves otthonról olvasót üdvözlünk!

Alant egy fotó Bambergből. Jobb oldalt a víz felett lebegni látszó, kissé alulméretes szigetre épített városháza, középen a "Klein Venedig" partszakasz egy része látszik.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.